-

stopfalszerzom

Przebijam mema grafini z VonTHUNtene - czyli dlaczego nie możemy dać się podpuścić do wyburzenia Pałacu Kultury

Mema może pokonać tylko mem. Zburzenie części materialnej "Piętna Stalina" to tylko unieśmiertelnienie jego części niematerialnej

http://stopfalszerom.blogspot.com/2017/12/mema-moze-pokonac-tylko-mem-zburzenie.html

 

 

 

 

 

 

PKiN trzeba egzorcyzmować, a potem ochrzcić i ucywilizować, a nie ulegać sprytnym podszeptom szatana żeby go zburzyć. Zburzenie części materialnej "Piętna Stalina" to tylko unieśmiertelnienie jego części niematerialnej. Oni dobrze o tym wiedzą i dlatego robią to co robią, np:pani europosłanka VonTHUNtene nie bez powodu wzięła się za robienie memów :) PKiN to doskonały postument pod pomnik Chrystusa Króla Zwycięzcy. Nie ma doskonalszego sposobu na unieważnienie piętna Stalina! 

 



tagi:

stopfalszerzom
4 grudnia 2017 10:54
16     1810    5 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

pink-panther @stopfalszerzom
4 grudnia 2017 12:32

Wczoraj podawali, że rozpisano konkurs na zagospodarowanie terenów wokół PKiN i największe zainteresowanie wzbudził projekt całkowicie POZA wyznaczonymi przez konkurs oczekiwaniami. Autorzy zwyczajnie postanowili ODBUDOWAĆ tyle przedwojennych kamienic z tego terenu -ile się da. A wg nich da się odbudować tylko od strony Marszałkowskiej - ok. 40 pięknych kamienic. I ludziom się to strasznie spodobało.  Powrót do koncepcji "Warszawa -Paryż Północy". W tych warunkach PKiN jest zwyczajnie zasłonięty i słabo go widać.  Może być ciekawie. A egzorcyzmy i woda święcona - jak najbardziej.

zaloguj się by móc komentować

chlor @pink-panther 4 grudnia 2017 12:32
4 grudnia 2017 12:43

Takim budynkiem to trzeba się chwalić w świecie, a nie bezmyślnie go zasłaniać.

zaloguj się by móc komentować

stopfalszerzom @pink-panther 4 grudnia 2017 12:32
4 grudnia 2017 12:53

Najlepsze są proste i szczere pomysły :) Mój i mniszyska projekt świetnie by się uzupełniał z pomysłem odbudowy okolicznych kamienic o którym piszesz. Rysuje się dość prostymi i ekonomicznymi środkami możliwość wygenerowania bardzo atrakcyjnej i wielowymiarowej zabudowy Centrum Stolicy.

Ale teraz to dopiero zacznie się wycie popaprańców i parcie zaprzańców na wyburzenie PKiN-u :)

zaloguj się by móc komentować

chlor @stopfalszerzom
4 grudnia 2017 13:33

W tym wyciu chodzi tylko o opylenie działek po PK. Wszystkie estetyczne, czy inne argumenty za wyburzeniem to ściema. Podobnie bezcelowe są pomysły ulepszenia budunku jakimś akcentem na czubku. Burzycieli to nie interesuje. Wołają -  dawać nam te działki!

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @stopfalszerzom 4 grudnia 2017 12:53
4 grudnia 2017 13:38

To jest Warszawa. Stolica staliniąt i agentur.  Taki pomysł jak zwieńczenie iglicy figurą Chrystusa Króla doprowadziłoby zapewne do takiego wycia, że usłyszałyby pingwiny na drugiej półkuli.

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz @stopfalszerzom
4 grudnia 2017 14:10

Hetman Czarniecki by nie deliberował ale zrobiłby z PKiN to, co zrobił z grobem Chmielnickiego. Nie sądzę, by jakieś głębinowe analizy losów części materialnej i niematerialnej tego cuda architektury Go interesowały.

zaloguj się by móc komentować

Godny-Ojciec @Wrotycz 4 grudnia 2017 14:10
4 grudnia 2017 16:31

Masz telepatyczny kontakt z hetmanem Czarneckim? Pozdrów go odemnie i zapytaj czy zakup patriotów i obrona terytorialna mają jakiś sens? Spytaj też w jakim mieście najchętniej widziałby swój pomnik.

zaloguj się by móc komentować

stopfalszerzom @stopfalszerzom
4 grudnia 2017 16:37

Nie wiem... Ale wiem że z pewnością poświęciłby więcej uwagi od Ciebie żeby zrozumieć istotę problemu.

Dowodzenie wielkimi masami ludzi na wojnie uczy pokory i oddzielania nieistotnych rzeczy od elementarnych

zaloguj się by móc komentować

chlor @Wrotycz 4 grudnia 2017 14:10
4 grudnia 2017 17:00

Burzyć trzeba wcześnie, kiedy symbol jest wyraźny. Zwycięzcom należy się prawo do krótkotrwałego niszczenia, ale przez parę lat co najwyżej. Teraz to tylko spóźnione barbarzyństwo plus mętne geszefty w planie.

Jest cała masa tańszych pomników bolszewizmu oraz wiele urzędów i instutucji kultywujących czasy Stalina w ciagłości nawet personalnej. Może lepiej tym się zająć? Ale nie, lepiej zburzyć "symbol" a resztę zostawić. Część staliniąt przeniosła się z wychodka na salony, a tu w obejściu stoi nadal ogromny wyhodek i przypomina im o przodkach.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @chlor 4 grudnia 2017 13:33
4 grudnia 2017 18:07

Zawsze uwazalem i bede uwazal ze PK powinien byc zburzony juz dawno temu. Ja wiem ze Warszawa, jej zabudowa zostala zmasakrowana przez wojne i komunistow ale usuniecie palacu to bylby przynajmniej jakis symboliczny gest.

Ze pozbywamy sie tej budowli powstalej podczas najczarniejszej stalinowskiej nocy jaka zapadla wtedy nad Polska, symbolu sowieckiego zniewolenia.

Symbole, jak to stwierdzil kiedys Coryllus (i ja sie calkowicie z tym zgadzam) sa bardzo wazne w polityce i w zyciu publicznym.

Rozumieja to doskonale Brytyjczycy. Kiedys wlasnie na stronie BBC News widzialem artykul o Polsce i tam bylo zamieszczone wlasnie zdjecie panoramy Warszawy z okna jakiegos wysokiego hotelu. Niedaleko majaczyla sylwetka PKiN-u i wymowny komentarz: "po ponad dwudziestu latach od wyjscia wojsk radzieckich z Polski Palac Kultury wciaz tkwi niewzruszenie w centrum stolicy."

zaloguj się by móc komentować

stopfalszerzom @Szczodrocha33 4 grudnia 2017 18:07
4 grudnia 2017 21:20

Masz rację PKiN to upokarzający symbol zniewolenia nieludzką ideologią. Najlepiej jakby go wymazać z historii i z pamięci nie tylko Narodu ale i sąsiadów. Ale niestety się nie da. Okazuje się jednak że można ten symbol uprzedmiotowienia człowieka pokonać i unieważnić czyniąc z niego podnóżek Chrystusowi Królowi i pamiatkę drogi Polaków przez ciernie do gwiazd. To lepsze niż burzenie i związane z nim koszty oraz cała ta harówa z wywózką gruzu. To lepsze niż bezradność kiedy z PKiN-u zostanie nam tylko coraz piękniejsza legenda i szyderstwa naszych wrogów. Mamy rozwiązanie stokroć inteligentniejsze od dyskretnie nam suflowanego przez Brytyjskie Imperium.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Szczodrocha33 4 grudnia 2017 18:07
4 grudnia 2017 21:27

Ale jeśli Angole podpuszczają nas żeby go zburzyć, to chyba lepiej go jednak egzorcyzmować. Rzecz jasna, że to by oznaczało szerszą akcję egzorcyzmowania stalinowskich pogrobowców. Ale dla tego celu warto. Apostazja tych kilkudziesięciu tysięcy wszak ochrzczonych (większośc z nich ochrzczona, bo nie mówię o Żydach) to wrota piekielne, które można zamknąć tylko ekspiacją i egzorcyzmem. 

Na Baśni p. połowy-dalekomorskie napisała mi, że monarchiści teraz wsiedli na pogaństwo. No żesz ty. A tacy niby tradycjonaliści. Jeszcze tego nie sprawdzałem, ale jeśli to prawda, no to mamy cybernetykę społeczną rodem z piekła, pardąs, z Albionu, w całej krasie. Akcja jest potrzebna. Kapłani też się znajdą. Nie chodzi o to żeby od razu ze święconą wodą na mury. Najpierw trzeba posłuchać, co Duch mówi do kościołów.  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stopfalszerzom
4 grudnia 2017 21:29

Popieram Autora. Z naciskiem na wsłuchanie się w Ducha najpierw. Obrazek podoba. Jest super.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @stopfalszerzom
4 grudnia 2017 21:44

W pogańskim Rzymie epoki cesarstwa stała pewna kolumna, na której umieszczono posąg cesarza. Nie pamiętam, czy chodziło o Trajana, czy inny któregoś innego władcę. Gdy katolicy przejęli rządy, zdjęli posąg cesarza i ustawili tam posąg jednego ze świętych.

zaloguj się by móc komentować

stopfalszerzom @chlor 4 grudnia 2017 13:33
5 grudnia 2017 11:53

Nie sądzę by słudzy złego ducha mieli na względzie wyłącznie sprawy swojej egoistycznej konsumpcji. Obawiam się że oni potrafią czytać znaki lepiej od nas i doskonale rozumieją/wyczuwają ich konsekwencje. Stąd niespodziewana determinacja u takiej np: pani grafini VonTHUNtene... i jej zaangarzowanie w jakieś tam pogardzane i "całkiem przecież nieważne" memiarstwo internetowe.

zaloguj się by móc komentować

stopfalszerzom @Magazynier 4 grudnia 2017 21:29
5 grudnia 2017 21:11

Dzięki za dobre słowo, przyda się bardzo :) Jeśli idzie o wsłuchiwanie się w Ducha to z nim jest zawsze u mnie problem. Trochę się boję podszywów i trollowania innych duchów. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować